Recomandari

Martorul, de Josh McDowell

Timp de cateva zile, pe masura ce parcurgeam paginile acestui roman plin de suspans, am avut senzatia ca sunt pe o alta planeta. Odata ajuns la pagina pe care sta scris cuvantul Sfarsit, m-a cuprins tristetea. Mi-am luat ramas-bun de la eroii cartii si m-am întrebat cand îmi va fi dat din nou sa întalnesc un roman atat de captivant si antrenant.

Am visat un roman care sa-mi starneasca emotii puternice si sa-mi faca inima sa bata cu putere în timp ce urmaresc iuresul evenimentelor în care sunt implicati eroii sai. Am visat un roman care sa ma prinda si sa ma poarte pana în punctul cel mai îndepartat în care m-ar fi putut duce imaginatia, inteligenta, priceperea si creativitatea autorului. Ajuns acolo, sa uit unde ma aflu si sa ma pierd printre randurile si paginile sale. Am visat un roman care sa fie altfel decat toate celelalte, original, unul care sa nu fie doar întesat de aventuri eroice palpitante si pline de neprevazut, ci care sa ofere si raspunsuri la cele mai importante întrebari care ne ies în cale si care ne urmaresc din copilarie pana la varsta perilor albi.

Price: 25.00 ron
20.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

De ce se tem femeile

De la o provocare a credintei la o cale de TRANSFORMARE

Chiar o fi zis Dumnezeu sa nu mananci din fructele niciunui pom din gradina? Samanta indoielii, sadita cu mult timp in urma, continua sa rodeasca frica, o frica ce imbraca diferite forme in fiecare zi — de pilda aceea ca faptele noastre s-ar putea sa distruga planuri magnifice si ca Dumnezeu nu are control asupra lucrurilor.

In cartea “De ce se tem femeile”, apreciata scriitoare si oratoare Angie Smith recunoaste ca teama reprezinta tema principala a marturiei sale, vorbind cu multa sinceritate despre obstacolele majore cu care s-a confruntat in viata ei. Dand glas acestei probleme universale, ea spune: “Cred din toata inima ca fiecare dintre noi se lupta cu o teama, indiferent ca e vorba de teama de a zbura, ori de aceea de a nu fi demascat. Poate ca nu te temi de moarte, in schimb te inspaimanta gandul ca s-ar putea sa dai gres in vreun lucru anume.”

In loc sa sugereze ca cei ce Il iubesc pe Domnul n-ar trebui sa se teama niciodata, Angie isi destainuie propriile experiente, evocandu-le, totodata, si pe cele ale unora dintre eroii Scripturii, ajutandu-ne astfel sa facem fata cu mai mult succes acestor emotii reale, profund umane.

Indiferent ca e vorba de vesnicul Dar daca…?, de teama de a nu fi parasit ori tradat, de teama de a ne increde in planul lui Dumnezeu sau de orice alta teama cu care ne confruntam in viata de zi cu zi, Angie ne conduce pe urmele celor care, cu toate ca Il iubeau pe Dumnezeu, au trecut prin momente de restriste care le-au pus credinta la incercare. Insoteste-o si tu pe

Angie Smith in aceasta calatorie pe parcursul careia ea exploreaza intrebarile dificile, datatoare de viata pe care Dumnezeu le-a adresat celor care au strabatut acelasi drum ca si tine. Afla cum poti sa treci prin toate aceste incercari avandu-L pe Dumnezeu alaturi — spre gloria Lui si transformarea fiintei tale.

25.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Dumnezeul de care ai uitat

Cum se poate ca Dumnezeul Atotputernic sa aiba copii coplesiti de teama si nesiguranta? El ne-a dat Duhul Sau cel Sfant, pentru ca lumea sa ne recunoasca dupa puterea neobisnuita din noi (Fapte 1:8;2 Tim. 1:7). Dar din pacate multe biserici si multi credinciosi sunt recunoscuti mai degraba dupa talentul si capacitatea intelectuala, decat dupa puterea lor supranaturala. Ceea ce este si mai grav e ca nu suntem deloc alarmati de situatie.

Ar putea din cauza faptului ca am uitat de Cel care ne face sa ne distingem de toate celelalte religii si culte din lume? Se spune adesea ca Duhul Sfant este Cenusareasa Dumnezeirii. Este timpul pentru Biserica preaiubita a lui Isus Cristos sa cunoasca reversul acestei stari de fapt si sa urmareasca viata plina de Duhul – o viata din abundenta pe care Dumnezeu a pregatit-o pentru noi.

26.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Modeland o inima de copil

Incepand de la interactiunea cu colegii, pana la educatia si corectarea pe care o primesc acasa, copiii isi interpreteaza propriile experiente prin prisma dorintei de a raspunde celor mai importante intrebari cu care se confrunta: Cine sunt eu? De ce sunt in lumea asta? Astfel, trebuie sa le oferim copiilor nostri un cadru biblic consistent si convingator, pentru a-i ajuta sa inteleaga lumea pe care a creat-o Dumnezeu si care este menirea lor in aceasta lume.
 
Modeland o inima de copil este o unealta esentiala care completeaza “Pastorind o inima de copil”. Instruirea pe care le-o acorzi nu are in vedere doar informarea mintii lor, ci are ca scop fundamental convingerea pe care trebuie sa si-o insuseasca privitor la intelepciunea si roadele pe care le pot culege umbland pe caile lui Dumnezeu. Intipareste adevarul in inima copilului tau, nu pentru a-l controla sau a-l manipula, si pentru a-l calauzi spre cea mai mare bucurie si dericire pe care o poate experimenta: desfatarea in Dumnezeu si in binecuvantarile care sunt pe caile Lui.
 
“Biblica. Practica. Pastorala. Acest volum deosebit de profund, care abordeaza formarea copiilor evlaviosi, este tot ce ne-am putea dori de la autorul care ne-a pus in maini “Pastorind o inima de copil”. Valoarea incontestabila a acestei lucrari consta in faptul ca se focalizeaza pe atat de importanta, dar deseori neglijata esenta a cresterii copiilor pe baze biblice: Evanghelia harului. Sunt bucuros sa recomand acest volum.” — John MacArthur, Pastor invatator la Grace Community Church

24.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Jurnal – mov

33.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Lungul drum spre libertate – Secretul trandafirului vol.3

Matthew şi Sabina sunt din nou împreună, dar vor reuşi ei, oare, să treacă de Cortina de Fier?

BERLIN, 1962

Despărţiţi de război, Matthew şi Sabina tânjesc unul după celălalt. Pentru a ajunge la Sabina, Matthew trebuie să pătrundă dincolo de Cortina de Fier, în Germania de Est, fără multe speranțe să mai poată reveni vreodată în lumea liberă. În timp ce străbate ţara în căutarea Sabinei şi a tatălui ei, Matthew este urmărit de periculosul agent Stasi Gustav von Schmundt. În cele din urmă, Matthew o găseşte pe încântătoarea Sabina şi îi dăruieşte un trandafir roşu ca simbol al iubirii lor adânci şi nemuritoare.

Acum, Matthew, Sabina şi baronul trebuie să găsească o cale de a se refugia în Germania de Vest înainte ca Gustav să le descopere ascunzătoarea. Comuniştii supraveghează graniţa cu o vigilenţă necruţătoare şi zidul Berlinului pare de-a dreptul impenetrabil. Doar profunda lor credinţă în Dumnezeu le va da celor trei curajul necesar pentru a încerca să treacă graniţa spre libertate.

41.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Sa ne rugam prin Duhul

“Să ne rugăm prin Duhul” răspunde la întrebări pe care le-aţi gândit însă nu aţi avut îndrgăzneala să le rostiţi. Sau poate le-aţi rostit însă nu aţi primit nici un răspuns.

Ce înseamnă a ne ruga prin Duhul ?

Este un sinonim pentru a vorbi în limbi? Pentru fervoare şi entuziasm ? Pentru pasiune şi zel ? Pentru rugăciune inspirată divin ? Pentru mijlocire ?

Care este diferenţa dintre a ne ruga prin Duhul şi a ne ruga din fire? Ce este vorbirea în limbi ? Cum putem să-l auzim pe Dumnezeu ?Cum poate deveni rugăciunea mai împlinită ? Mai spirituală ? Mai eficientă ? Mai christică ?

Acestea şi multe alte întrebări asemenea lor sunt abordate în această carte importantă. Barry Chant arată clar că rugăciunea prin Duhul este pe cât de amplă, pe atât de adâncă. El merge mult mai departe decât conceptul charismatic popular al rugăciunii în limbi, dar şi decât cel evanghelic al rugăciunii în linişte şi reverenţă.

20.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Flacara rezistentei

Ocupaţia nazistă o privase pe Brigitte Durand de multe lucruri. Familie. Libertate. Speranţa unui viitor. Văzându-se silită să-și transforme locuinţa într-un bordel „exclusiv pentru germani” ca să supraviețuiască, Brigitte se agaţă de mici gesturi hazardate de patriotism.
Pilotul american Tom Jaeger, cooptat de Rezistenţă în urma prăbușirii avionului său, devine pionul principal într-o operaţiune temerară de culegere de informaţii preţioase. Aceasta este şi şansa lui Brigitte de a-şi găsi un rost în viaţă, acceptând un rol primejdios în planul ticluit de Rezistenţă.
Ziua-Z se conturează în depărtare și toţi știu că invazia este iminentă. Dar la fel e și trădarea. Când loialitatea este trădată, viaţa unui singur pilot american periclitează întreaga operaţiune. În ochii unui bărbat care nu poate îndura să piardă încă un agent, pilotul american devine mai important chiar decât misiunea… dar devine important și în ochii unei femei care este mai mult decât o prostituată și care înţelege, în cele din urmă, că istoria ar putea fi schimbată prin cutezanţa ei.

35.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Apa vie – studii din Ioan 4

1.  Posibilităţile vieţii creştine

2.  Abordarea Domnului nostru şi prejudecăţile noastre
3.  Insensibilitatea spirituală şi tacticile de evitare
4.  Idei greşite cu privire la închinare şi la Dumnezeu
5.  Adevăraţii închinători
6.  În Duh şi în adevăr
7.  Rugăciunea în Duhul
8.  Caracteristicile rugăciunii prin Duhul
9.  Cine este El?
10. Nevoia noastră după mântuire
11. Cea mai mare taină dintre toate
12. „Eu sunt Acela”
13. Darul lui Dumnezeu
14. Creştinism sau religie?
15. Putere
16. Minte, inimă şi voinţă
17. „Viaţa lui Dumnezeu în sufletul omului”
18. „În veac nu-i va fi sete”
19. Satisfacţie deplină pentru intelect
20. Autoritatea Bibliei
21. Suficienţa Bibliei
22. Un scop pentru viaţă şi moarte
23. Răspunsul dat conştiinţei
24. Moartea e înfrântă
25. Călăuzire
26. Lucrurile tainice ale lui Dumnezeu
27. Nevoia după satisfacţie emoţională
28. Mişcat de adevăr
29. Siguranţă plină de bucurie
30. Venirea Duhului Sfânt
31. Roada Duhului
32. Scopul Scripturilor
33. Testul suprem
34. „Privind la Isus”
35. „Iubiţi cu o dragoste veşnică”
36. Tânjirea inimii, a minţii şi a voinţei
37. În necazuri şi încercări
38. Totul în Hristos Isus
39. Lucrarea lui Hristos
40. Convingerea de păcat
41. Primul pas esenţial
42. Ce înseamnă convingerea de păcat?
43. Mântuire şi sfinţire
44. Un mesaj pentru Duminica comemorării
45. Captivaţi de El
46. O părtăşie vie
47. Bucurie dincolo de cuvinte
48. Experimentarea prezenţei Domnului
49. Descoperind prezenţa Domnului
50. „Nu cumva este acesta Hristosul?”
51. Intrând într-un an nou
52. Martorul
53. Bucuria în Hristos
54. Nevoia şi cura
55. Preeminenţa lui Hristos – spunând altora
56. Mai mult decât biruitori
În biserica de azi tendinţa este să privim tot timpul la lume şi să vedem tragedia lumii. Lucrul acesta este, desigur, potrivit; biserica trebuie să fie evanghelistică. Dar se pune întrebarea: în ce mod trebuie să fie biserica evanghelistică? Şi eu doresc să afirm că Noul Testament însuşi ne spune, şi ne-o spune şi Istoria Bisericii, că Biserica are cel mai mare succes atunci când ea însăşi este ceea ce ar trebui să fie. De ce masele de oameni se află în afara bisericii? Nu ezit să afirm că motivul este că ei nu reuşesc să vadă în noi nimic care să-i atragă, nimic care să creeze în ei dorinţa de a primi ceea ce avem noi, sau nimic care să-i mustre şi să-i condamne pentru modul în care trăiesc.

Nu îngădui diavolului să te convingă că posezi tot ce poţi primi, cu atât mai puţin că ai primit atunci când ai fost convertit tot ceea ce se poate primi. Aceasta a fost o învăţătură populară chiar şi printre evanghelici. Primeşti totul la convertire, se spune, şi nimic mai mult, niciodată. O, să nu credeţi aceasta; nu e adevărat. Nu e adevărat în lumina învăţăturii Scripturii, nu e adevărat în lumina experienţei sfinţilor din toate veacurile. Există întotdeauna această posibilitate slăvită de a te întâlni cu El într-un mod nou şi dinamic.
E o mare tragedie faptul că, deşi această ofertă se găseşte aici înaintea noastră, deşi toate acestea ne sunt oferite de Domnul nostru, aşa cum le-a oferit femeii din Samaria, totuşi, atât de mulţi dintre noi sunt împovăraţi, necăjiţi, nefericiţi, conştienţi de falimentul lor şi fără consolare. Ce tragedie e că oamenii care trebuiau să trăiască asemenea unor prinţi trăiesc ca nişte săraci, că cei care trebuiau să primească „bogăţiile nepătrunse ale lui Hristos” (Efes. 3:8) trăiesc, de fapt, în lipsuri.
Prieteni, lucrul acesta nu trebuie să se întâmple, şi lucrul acesta e important nu numai din punctul de vedere al propriei noastre fericiri şi bunăstări ca şi creştini, ci, mai mult, în raport cu starea lumii de afară. Oamenii sunt nefericiţi, ei nu ştiu ce să facă sau încotro s-o apuce, iar noi pretindem că suntem creştini. Ei se uită la noi şi spun: Ne pot ajuta oare oamenii aceştia? Dar dacă văd că reacţionăm la fel ca ei, că nu avem parte de mângâiere şi de consolare, că nu avem nimic care să ne diferenţieze şi nimic care să ne înalţe deasupra circumstanţelor, ei nu ne vor asculta. Ei vor spune: „Oamenii aceştia doar vorbesc; nu e nimic real în ei”, aşa că nu vor fi interesaţi.
Mulţi creştini sunt şi acum exact aşa cum erau în urmă cu cincizeci de ani, şi ei privesc întotdeauna înapoi. Aceasta este o atitudine teribilă şi reprezintă un obstacol în primirea acestei plinătăţi despre care citim aici.
Pentru mine cea mai importantă nevoie a momentului nu este evanghelizarea, ci trezirea bisericii, deoarece o biserică trezită evanghelizează în cel mai eficient mod. Aceasta a fost metoda lui Dumnezeu de evanghelizare de-a lungul secolelor. El întotdeauna a început o lucrare în viaţa poporului Său. Oameni formalişti, fără viaţă, au fost dintr-odată transfiguraţi şi transformaţi, umpluţi de viaţă, şi în clipa în care lumea a văzut lucrul acesta, a venit cu mulţimile la biserică să asculte mesajul. Dintr-un motiv sau altul, noi, creştinii moderni, părem să fi uitat acest lucru. De aceea repet că cel mai urgent lucru pentru noi este să ne asigurăm că suntem acei oameni care corespund acestei descrieri, care manifestăm în vieţile noastre de zi cu zi ce înseamnă a fi creştini.
Există atât de multă religie, atât de multă formă, atâtea servicii divine, atât de multe întâlniri, dar câtă închinare există oare, cât contact adevărat cu Dumnezeul cel viu?
Diavolul poate contraface multe lucruri. El te poate face fericit; de multe ori ne-a făcut fericiţi, pe fiecare dintre noi, nu-i aşa? El poate contraface foarte bine fericirea; în felul acesta se foloseşte de culte. Şi băutura îi poate face fericiţi pe oameni; whisky-ul îi poate face fericiţi pe oameni. Da, diavolul ne poate înşela, dar există un lucru pe care nu-l poate face, pe care niciodată nu-l va face, şi acesta este să ne facă să-L lăudăm pe Dumnezeu – niciodată! Îl urăşte prea mult pe Dumnezeu ca s-o facă. Aşa că, ori de câte ori te afli lăudându-L pe Dumnezeu, gândindu-te la El, adorându-L şi închinându-te înaintea Lui cu toată fiinţa ta, poţi fi absolut sigur că aceasta nu e ceva contrafăcut.
Nu ezit să spun că cel mai mare păcat al creştinului modern este păcatul de a reduce creştinismul la nivelul propriilor experienţe şi al propriei înţelegeri. Noi Îl limităm pe „Sfântul lui Israel”. Lucrul acesta este unul foarte serios. Aceasta nu numai că ne lipseşte de binecuvântările vieţii creştine, dar şi face biserica slabă şi ineficace, de aceea, într-un sens, e responsabilă pentru condiţia lumii dinafară.

60.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Intoarcerea acasa

“Una din cele mai incantatoare si emotionante povesti de dragoste pe care le-am citit! O recomand cu caldura!”  — COLLEEN COBLE, romanciera de succes
 
UN EROU DE RAZBOI RETICENT SI DEZINTERESAT SE INTOARCE ACASA SI PRIMESTE SANSA DE A IUBI DIN NOU. 
 
Nici nu apuca bine Shawn Collins sa se intoarca acasa din razboiul dezlantuit in Europa, ca este chemat de indata sa-si serveasca tara intr-un alt fel — ca orator in cadrul unui turneu pentru promovarea obligatiunilor de razboi. In vreme ce alti barbati ar fi sarit in sus de bucurie la auzul vestii ca vor calatori de-a lungul si de-a latul tarii in compania unor starlete hollywood-iene atragatoare, Shawn nu vrea altceva decat sa stea acasa cu fiul sau Patrick si cu batranul sau tata si sa jeleasca in liniste moartea sotiei sale. 
 
Atunci cand o roaga pe Katherine Townsend sa devina bona fiului sau in perioada cand el va bate drumurile, Shawn nici nu banuieste ce impact major va avea aceasta decizie asupra vietii sale. Oare sa fie aceasta cheia catre fericirea viitoare si catre vindecarea inimii sale? Nu cumva razboiul ii va ameninta inca o data sansa unui nou inceput? 
 
Dan Walsh nu dezamageste in aceasta poveste tandra despre legaturi de familie si vindecarea unei inimi zdrobite. 
 
“Dan Walsh este un povestitor innascut… categoric, un scriitor pe care nu trebuie sa-l pierdem din vedere.”  — DEBORAH RANEY, autoare, “Almost Forever” si “Beneath a Southern Sky”
 
DAN WALSH este autorul romanului “Darul neterminat” si membru al American Christian Fiction Writers. Este pastor si locuieste impreuna cu familia sa in Daytona Beach, unde se ocupa cu documentarea pentru scrierea urmatorului sau roman.

28.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

De ce imi place ziua de luni

Pornesti cu greu lunea spre serviciu? Ti-e groaza de o noua saptamana de munca, de program supraincarcat, de angajati refractari, de facturi, impozite si taxe cu termen scadent, de clienti rau-platnici? Cand ne gandim la prima zi de lucru din saptamana, cei mai multi dintre noi suntem cuprinsi de un sentiment de depresie, si asta pentru ca munca a devenit un termen perimat in cultura noastra. Am ajuns sa o asociem nu cu demnitatea si implinirea, ci cu efortul inutil si corvoada. Si munca devine cu atat mai istovitoare, cu cat ne desparte adesea de familie si ne rapeste orice farama de timp liber, daca nu stim sa o gestionam eficient.

23.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Despre educatia copiilor

„Cartea aceasta nu este despre pedeapsă, nici despre copii-problemă.
Accentul este pus pe educarea copilului înainte de a apărea nevoia pedepsei. Se pare că cei mai mulţi părinţi nu încercă să-şi educe copilul să asculte. Ei aşteaptă până ce comportarea copilului devine insuportabilă şi atunci explodează.
Cu o educaţie corespunzătoare, pedeapsa poate fi redusă la 5% din ceea ce mulţi practică acum. După ce veţi înţelege deosebirea dintre educare şi pedeapsă, veţi avea o viziune nouă asupra familiei voastre – nu vor mai fi glasuri ridicate, certuri, atitudini rele; dimpotrivă – mai puţine pedepse, o atmosferă veselă în casă şi o ascultare totală din partea copiilor voştri.”

10.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

De ce Isus ?

Sa redescoperim adevarul in epoca spiritualitatii consumeriste de masa.

PREA PUTINI OAMENI DIN ZILELE NOASTRE INTELEG CINE ESTE ISUS. IATA DE CE INTREBAREA AR TREBUI SA TE INTERESEZE.

Suntem confruntati cu una dintre cele mai mari crize din istoria religiei. Adevarul este dat deoparte in numele tolerantei si relativismului cultural, sub masca unei Noi Spiritualitati. Dupa ce ne-am obisnuit cu belsugul si posibilitatea de a alege, avem acum in fata noastra un supermarket spiritual din care putem selecta orice forma de spiritualitate dorim. Tragedia este ca deseori alegem fara sa stim cum sa facem distinctia intre adevar si fals. In aceasta analiza critica convingatoare cu privire la pericolele Noii Spiritualitati, apologetul crestin Ravi Zacharias foloseste o terapie viguroasa pentru a contracara acest atac impotriva gandirii rationale si pentru a arata de ce este importanta unicitatea lui Isus. 

Crestinii contemporani si toti oamenii interesati de spiritualitate au nevoie sa stie de ce ideile Noii Spiritualitati, prezentate de celebritati precum Oprah Winfrey si Deepak Chopra, atrag adepti. Trebuie sa stie de asemenea ca numai Isus poate fi calauza prin acest labirint intortocheat de crezuri, stiluri de viata, sperante si aspiratii. Ideile au consecinte profunde. Aceasta carte informativa si provocatoare ofera un argument convingator pentru oricine cauta adevarul cu privire la Noua Spiritualitate si cu privire la Isus. Iata de ce ar trebui sa te intereseze.

Ravi Zacharias este fondatorul misiunii Ravi Zacharias International Ministries, cu sediul in Atlanta, Georgia, cu sedii auxiliare in Canada, Hong Kong, India, Singapore, Marea Britanie si Emiratele Arabe Unite. Fiind un aparator de frunte al principiilor crestine, Dr. Zacharias este autorul mai multor carti intre care “Poate omul sa traiasca fara Dumnezeu” si “Isus intre alti dumnezei”. Programele sale radiofonice saptamanale, “Let My People Think” si “Just Thinking” sunt transmise pe 2.104 statii din toata lumea. Ravi si sotia sa, Margie, au trei copii adulti si un nepot, si locuiesc in Alpharetta, Georgi

27.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Cine este omul acesta ?

Din Evul Mediu intunecat pana in postmodernitate, Cristos Isus este cea mai cunoscuta figura istorica. Impactul Sau asupra lumii este incomensurabil, și deloc intamplator.
Totuși…
Isus nu Si-a aparat miscarea intr-un mod galagios si ostentativ, asemenea unui lider politic sau militar in plina ascensiune. El nu a argumentat ca istoria va arata in toate cartile viitorului ca sistemul Lui este superior. Nu a inceput prin a le spune ucenicilor Lui: „Iata dovezile divinitatii mele, recunoasteti-le si va voi accepta.”
In ziua de dupa moartea lui Isus, parea ca mica inraurire pe care a avut-o asupra lumii va disparea rapid. Cu toate acestea, impactul Sau asupra istoriei omenesti este fara egal.

31.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Jurnal – pentru o inimă frumoasă

33.00 ronPrice:
Loading Updating cart…

Recuperarea crestinismului

“De obicei lumea absoarbe Biserica inainte ca Biserica sa absoarba lumea.” — A. W. TOZER Pana in ziua cand a murit, A.W. Tozer nu s-a abatut de la a indemna Biserica sa umble ca acei care apartin cu adevarat Imparatiei lui Dumnezeu. Cu toate ca niciodata nu si-a indulcit critica fata de ceea ce el numea “bisericism” dezvoltat in jurul ideii de spectacol omenesc, el a crezut ca Biserica este pregatita pentru o reforma si tanjea sa o vada intorcandu-se la partasia smerita, iubitoare a plinatatii Duhului Sfant ce caracteriza Biserica primara. Daca te-ai intrebat vreodata de ce are Biserica o influenta atat de slaba in lumea de azi si cum ar putea reflecta viata ta mai adecvat puternica marturie a primilor crestini, cuvintele dure si fara compromisuri ale lui Tozer iti vor reaminti ce iti lipseste si te vor provoca sa dai la o parte ceea ce este superficial ca sa poti umbla in credinta autentica. A.W. Tozer a fost un slujitor in cadrul Aliantei Crestine Misionare intre anii 1919 si 1963, precum si editorul revistei Alliance Witness (acum Alliance Life) intre anii 1950 si 1963. In timpul vietii sale, Tozer a scris mai multe carti, dintre care “Urmarirea lui Dumnezeu” a devenit cea mai cunoscuta. Pe langa carti, Tozer a mai scris si multe eseuri aparute in principalele publicatii crestine din vremea lui. Cuprins Introducere: Un profet priveste spre biserica 1. Hristos este Domn peste Biserica Sa 2. Autoritatea relevanta a Cuvantului lui Dumnezeu 3. Acest lucru numit crestinism 4. Miscarea ecumenica cea rau prevestitoare 5. Spiritul descurajator al fariseilor 6. Fereste-te de jocul de cuvinte religioase 7. Natura Imparatiei lui Dumnezeu: nu doar in cuvinte 8. Caracteristicile unui crestin lumesc 9. Ramasita: o doctrina ingrijoratoare 10. Datoria sfanta de a judeca 11. Amintirea staruitoare a cuvintelor moarte 12. Niste cuvinte vii pentru Biserica de azi 13. Calea lui Dumnezeu pentru Biserica Sa 14. Preotia din timpul noptii 15. Cum sa stii daca un lucru este de la Dumnezeu Introducere Un profet priveste spre biserica Biserica lui Isus Hristos nu a avut niciun admirator mai mare si niciun critic mai aspru decat Aiden Wilson Tozer (1897-1963). Pe parcursul vietii sale, multi l-au considerat a fi un profet si au ascultat ce spunea, sau au citit ce a scris cu un anumit grad de anticipare. Unii nu au fost de acord cu el in toate, dar au recunoscut totusi ca vocea lui este una autentica si ca undeva in acea voce era vocea lui Dumnezeu. Cand Tozer vorbea, lumea stia ca asculta pe cineva care a auzit de la Dumnezeu. Caracteristica distinctiva a slujirii lui, a fost accentul pe ceea ce el numea declinul crestinismului. Declinul crestinismului Esenta slujiri lui dr. Tozer a fost sa cheme Biserica sa se intoarca inapoi la radacini. Convingerea lui era ca Biserica crestina pierde teren si ca cineva trebuie sa atraga atentia oamenilor sa se intoarca la credinta autentica in Isus Hristos. Comparand crestinismul contemporan cu cel biblic, el a remarcat o distantare clara de la spiritualitatea autentica vazuta in Scriptura. Critica lui Tozer adusa Bisericii a izvorat dintr-o inima care mai presus de orice il iubea pe Capul Bisericii — Isus Hristos. Nu ai cum sa asculti cuvintele lui Tozer sau sa citesti cartile lui fara a fi impresionat de dragostea lui intensa si aprecierea pentru a doua persoana din Trinitate. Orice lucru care contesta in vreun fel persoana sau autoritatea lui Isus il facea sa se ridice in picioare. El evalua orice lucru din Biserica prin prisma unui singur criteriu: Il slaveste pe Isus Hristos? De asemeni, nu ai cum sa nu observi in predicile si scrierile lui Tozer faptul ca avea o dragoste imensa pentru trupul lui Hristos. Iubea crestinii de toate culorile si nuantele, indiferent de denominatiune. Iubea atat crestinii cititi si cunoscatori in ale teologiei cat si pe cei care erau simpli credinciosi in ceea ce ei numeau “Cartea.” Ii admira chiar si pe crestinii cu care nu era de acord in anumite privinte. Nu a facut niciodata din doctrina un test de turnesol pentru partasie, dar ii placea varietatea modurilor de partasie in cadrul diferitelor denominatiuni. In decursul unei saptamani, se putea sa predice intr-o biserica luterana, una baptista, una presbiteriana, una menonita sau chiar una penticostala. Numele cladirii nu era important pentru el atata vreme cat in ea se aflau oameni pe care el ii numea “partasia inimilor inflacarate.” Din acea dragoste imensa pentru Biserica a izvorat critica lui. Odata a fost programat sa predice la o biserica asa-numita a “sfinteniei.” Era un fel de celebrare sau aniversare a bisericii si, inainte de predica lui, membrii au tinut tot felul de activitati frivole, cum ar fi taierea cravatei unii altora sau alte poante comice. Tozer a asteptat cu rabdare sa ii vina randul “la serviciu.” Cand in sfarsit a ajuns la amvon, primele lui cuvinte au fost: “Ce s-a intamplat cu voi, «sfintilor»?” Mototolind predica pe care a pregatit-o, le-a tras o “sfanta chelfaneala” cum n-au mai primit vreodata. Tozer credea ca atunci cand credinciosii se aduna, ar trebui sa caute prezenta lui Hristos si sa-l onoreze pe Cel care a indurat rusinea si josnicia crucii pentru pacatele noastre. Biserica nu este un loc in care sa te prostesti sau sa faci fite. Aceste lucruri sunt simptome ale decaderii Bisericii, lucru ce il framantau foarte mult. Uneori, critica lui Tozer putea fi destul de taioasa. De exemplu, odata a criticat o traducere moderna a Bibliei spunand “Citirea acestei traduceri mi-a dat acelasi sentiment pe care mi l-ar da barbieritul cu o banana.” Cand traducatorul a auzit comentariul, nu l-a iertat niciodata pe Tozer. Tozer a fost de asemenea foarte radical in critica filmului religios si a bisericilor care se specializau in “numarat capete,” dar critica lui nu a pornit niciodata dintr-o inima malitioasa, sau din dorinta de a-si face un nume. Principala sa preocupare era inaltarea lui Hristos si venerarea prezentei Sale in mijlocul credinciosilor care se adunau. In consecinta, se intampla uneori ca oamenii sa fie ofensati de critica lui incisiva. In timpul ultimului deceniu din slujirea sa, Tozer a avut pe inima sarcina specifica de reformare radicala a bisericii evanghelice. Se referea uneori la biserica evanghelica ca fiind intr-o “captivitate babiloniana,” si de multe ori a afirmat ca simte cum Biserica se deda la moralitatea si valorile lumii din jur. “Avem nevoie disperata de restaurare,” spunea el de multe ori. Probabil ca lucrul care il framanta cel mai mult era faptul ca Biserica, — asa cum o vedea el — nu era partasia inalta, sfanta, plina de Duhul Sfant, botezata in foc, treaza in Domnul, umila, gratioasa si iubitoare pe care parintii Bisericii au cunoscut-o in generatiile anterioare. “Pana nu vom avea parte de o reforma,” spunea Tozer, “toate cartile, scolile si revistele noastre sunt doar activitatea bacteriilor in Biserica in descompunere.” Ca sa fim sinceri, nu crestinismul era cel care se schimba, ci liderii crestini din cadrul crestinismului. El (Tozer) credea ca acestia erau prea atasati de caile lumii. Ei preluau adesea sabloanele lumii de afaceri de pe Madison Avenue in slujire si urmau exemplul acelor lideri care au cazut in cursa desconsiderarii adevarului. Psihologia populara a devenit mai importanta decat invatatura simpla a Scripturii. “Traditia” a ajuns un cuvant negativ si era vai de predicatorul despre care se spunea ca e “traditional.” Lui Tozer i se parea ca crestinismul se afla in mainile unor oameni care doreau sa fie mai mult ca lumea decat ca Hristos. Odata, Tozer a avut ocazia sa predice la o intalnire a liderilor Youth for Christ (Tinerii pentru Hristos) care era de asemenea transmisa si prin radio Moody. A decis sa foloseasca acest prilej pentru a vorbi Bisericii in general si, in cuvintele lui, “sa pironeasca cele 13 teze ale sale pe usa bisericii evanghelice.” In acea predica el si-a deschis inima privind reforma de care are nevoie biserica evanghelica. Printre lucrurile pe care le-a mentionat in acea predica, a fost ca drumul crucii este unul greu. Aceasta a fost o remarca importanta din partea lui, pentru ca el credea ca multi oameni incercau sa faca din viata crestina un lucru usor, cand Scripturile arata cat de dificil este sa il urmezi pe Hristos. Un crestin fara cruce era ceva de neinchipuit pentru el. El credea ca prea multi lideri prezentau un soi de Crestinism ieftin si usor si nu asezau pe oameni povara grea a purtarii crucii. Acesta cu siguranta nu era crestinismul parintilor bisericii, al reformatorilor sau al promotorilor trezirilor din trecut. Tozer a accentuat de asemenea adevarul biblic ca nu poate exista un Salvator care sa nu fie si Domn. Explicatiile lui se refereau la ideea ca cineva L-ar putea accepta pe Isus Hristos ca Salvator fara a-L accepta si ca Domn al vietii lor. Aceasta idee, din perspectiva lui Tozer, era o mare erezie in cadrul bisericii evanghelice. A subliniat cat se poate de accentuat faptul ca Isus Hristos este atat Salvator cat si Domn. Nu poate exista un Hristos divizat. A proclama un Hristos divizat inseamna a distruge fundatia Bisericii. Tozer a criticat acele biserici care preluau metodele lumii pentru a indeplini planul si obiectivele lui Dumnezeu.

El a enumerat trei lucruri despre care el a crezut ca sunt diametral opuse lucrarii Duhului Sfant in biserica locala:

(1) sistemul marii afaceri

(2) sistemul industriei spectacolului si

(3) sistemul publicitatii in stil Madison Avenue. Impreuna cu acestea, el a mai incriminat spiritul evanghelismului mo-dern ca ar fi strain de cel noutestamental. Mai presus de orice, el credea ca Biserica trebuie sa se intoarca la principiile Noului Testament. A subliniat de asemeni faptul ca atunci cand Isus salveaza o persoana, face asta pentru ca acea persoana sa devina atat un laudator cat si un lucrator. Tozer a spus odata “Daca nu suntem laudatori, suntem doar niste soareci dansatori japonezi care ne invartim in cerc si nu ajungem nicaieri.” O chemare la credinta autentica Mesajul lui Tozer a fost intotdeauna consecvent. El a vazut crestinismul in tulburare si declin, si oriunde mergea, emitea un apel alarmant crestinilor, sa renunte la caile lumii, sa isi ia crucea, si sa-L urmeze pe Hristos. Lucrul care ocupa poate cel mai mult din predicile si scrierile lui, era credinta sa ca Biserica trebuie sa se intoarca la sablonul Noului Testament. Spunea adesea, “Ne-am vandut cailor lumesti, filosofiei lumesti, opiniilor lumesti, uneltelor lumesti si am pierdut gloria Lui Dumnezeu din mijlocul nostru. Suntem o generatie lihnita, care nu a vazut niciodata gloria lui Dumnezeu.” Cand vorbea despre “robia babiloniana” a Bisericii, el accentua intotdeauna doua aspecte: (1) credinciosii trebuie sa aiba o dorinta dupa gloria lui Dumnezeu si (2) trebuie sa aiba o dorinta de a experimenta prezenta Lui in inchinare cu reverenta. Tozer a spus ca “in ziua de azi gloria lui Dumnezeu s-a pierdut pentru noi, si Dumnezeul nostru este unul ieftin, nevrednic de ingenuncherea noastra.”A incercat sa evidentieze faptul ca adevaratul Dumnezeu — Tatal lui Isus Hristos, Dumnezeul lui Avraam — este inaltat si poalele mantiei lui umplu Templul (vezi Isaia 6:1). Tozer a vazut nevoia de restaurare in Biserica a maretiei lui. Pasiunea lui a fost intotdeauna sa prezinte gloria lui Dumnezeu acestei generatii de crestini. Tentativa de a-L cobori pe Dumnezeu la un nivel omenesc a fost fara indoiala anatema din perspectiva lui. Biserica avea nevoie sa se intoarca la inchinarea cu reverenta — o inchinare vrednica de Dumnezeu. El a vrut sa vada din nou slujbe in biserica in care prezenta lui Dumnezeu sa fie atat de coplesitoare incat sa nu poti vorbi cu voce tare; unde predica despre Dumnezeu sa fie atat de inaltatoare incat oamenii sa plece acasa dupa program in tacere, nefiind in stare sa mai vorbeasca. In “Recuperarea crestinismului”, Tozer vorbeste deschis despre aceste probleme si despre multe altele care au de-a face cu Biserica lui Isus Hristos, in special biserica evanghelica. El ne avertizeaza ca trebuie sa fim atenti la ceea ce el numea “jocul de cuvinte religioase” — credinta ca daca citim ceva in Biblie, trebuie automat sa devina realitate in vietile noastre. Intr-unul din capitole, el vorbeste despre ideea ca multe cuvinte bune si puternice folosite in trecut si-au pierdut sensul, sau ca multi dintre liderii din ziua de azi au schimbat sensul acestor cuvinte. El afirma ca acestea sunt cuvinte “moarte” si ele altereaza insasi esenta crestinismului. El prezinta apoi crestinilor din ziua de azi cuvinte pe care el le numeste “vii,” rugandu-se ca generatia curenta de urmasi ai lui Hristos sa devina inflacarata de adevaratul sens al credintei autentice. Tozer ne cheama pe fiecare sa ne examinam inimile cu sinceritate si sa incetam a ne juca de-a religia, ca sa experimentam tot ce are Dumnezeu pentru noi. Dumnezeu ne va da tot ce a promis, dar nu ne va da nimic din ce nu a promis. In lumina acestor lucruri, trebuie sa cercetam Scriptura ca sa vedem ce ne-a promis El cu adevarat. Apoi, fiecare dintre noi poate trai experienta acelei promisiuni in inimile si in vietile noastre, pentru ca viata crestina nu este automata, ci mai degraba o viata de disciplina, lepadare de sine si sacrificiu. Pe masura ce citesti “Recuperarea Crestinismului”, poate nu ai sa fii de acord intotdeauna cu Tozer — El nu ar fi vrut asta oricum — dar credinta ta va fi provocata. Speranta mea este ca aceasta provocare sa te indrume spre Biblie si mai apoi sa te puna pe genunchi.

23.00 ronPrice:
Loading Updating cart…
Pages: 1 2 3 4 5Next >Last »